Bikesharing, nový trend na Slovensku


Bikesharingsa už celkom pekne rozrastá aj u nás, čiže v slovenských mestách.  Táto služba poskytuje svoje isté výhody, a to najmä tam, kde sa už počet áut a nahnevaných vodičov stáva neznesiteľný. V takýchto prípadoch jazda na bicykli šetrí nervy, ale aj čas, no a samozrejme takisto životné prostredie.
Pokiaľ máme hovoriť o funkčnosti týchto služieb v plnej paráde, môžeme už s istotou spomenúť päť slovenských miest. K nim sa však onedlho majú pridať ďalšie, reálne plány zavedenia bikesharingu sa v blízkej budúcnosti majú týkať Banskej Bystrice, Košíc, Popradu či Trenčína. Tým sa vlastne už kompletne pokryjú hlavné body slovenského územia a bikesharing tak bude naplno rozvinutý aj u nás. Respektíve už nebudeme vravieť len o akýchsi začiatkoch, ale o plnohodnotnej prevádzke bikesharingu po hlavných bodoch územia SR.

kolo

V súčasnosti je princíp vlastníctva a poskytovania služieb bikesharingu na SR rozdielny z viacerých pohľadov, či už vravíme o počte disponujúcich bicyklov, počte SMART či obyčajných staníc, ako aj výške cien za výpožičku, všade vidíme vzájomne rozdiely. Je to spôsobené práve tým, že tieto služby u nás prevádzkujú samostatne rôzni poskytovatelia.

elektrokola

Pokiaľ sa tak máme zamerať na najväčšieho poskytovateľa, musíme zavítať do nášho hlavného mesta, kde na nás čakajú bicykle žltej farby a prevádzkovateľ Slovnaft Bajk. Pôžička funguje na moderný spôsob, čiže pomocou konkrétnej webovej stránky, na ktorej musíte mať vytvorený užívateľský účet. Následne si môžete vypožičiať bike a počas jazdy sa spoplatňujú sa rôzne tarify. V Bratislava je zatiaľ k dispozícii „len“ 250 bicyklov, no toto číslo má byť v blízkej budúcnosti navýšené a finálny počet má predstavovať  750 kusov.

  • Už v súčasnosti sa však na Slovensku k silným stránkam týchto služieb radí prakticky neustála dostupnosť bicyklov a relatívne veľký dostatok staníc.